FAQ

På denne siden har vi samlet de vanligste spørsmål og svar som vi tror at du som kunde ønsker å vite. Om du ikke skulle finne svare på dine spørsmål her kan du alltid kontakte vår kundeservice på e-post kundeservice@musti.no eller på telefon 21983009. 


Bestilling og betaling

Hvordan handler jeg hos Musti?
Hos oss kan du handle i nettbutikken eller i en av våre butikker. Du kan også bestille eller reservere varen på nett og hente den i butikk.

Hvordan bruker jeg Klikk&Reserver?
Reservere et eller flere produkter i nettbutikken, velg deretter hvilken Musti-butikk du ønsker å hente i. Du får en tekstmelding innen to timer med beskjed om at ordren din er klar for henting i din valgte butikk. Om noen av varene er utsolgt eller mangler på lager får du info om dette i tekstmeldingen. Vi reserverer varene dine i butikk frem til stengetid arbeidsdagen etter du har lagt inn reservasjonen. Orderen blir slettet om den ikke hentes innen dette tidsrommet. Du betaler i butikken når du henter varene. Denne leveransemetoden er kostnadsfri. En reservert ordre er ikke fullført før den er betalt i butikk. Vi reserverer oss for lagerforandringer og eventuelle saldofeil. Kontakt gjerne kundeservice@musti.no om du trenger hjelp eller har spørsmål.

Kan jeg bestille på nett og hente i butikk?
Ja. Bestill varene i nettbutikken og velg selv i hvilken av våre butikker du ønsker å hente varene i. Leveringstiden er 3-6 dager og du betaler med Klarna Checkout (Klarna fakturabetaling, delbetaling og kortbetaling) når du gjør bestillingen. For kjøp under kr 500,- tilkommer et fraktgebyr på kr 39,-. Du mottar en tekstmelding når varene er ankommet din valgte Musti-butikk, og de må hentes i løpet av 14 dager. Kontakt gjerne kundeservice@musti.no om du trenger hjelp eller har spørsmål.

Kan jeg spore bestillingen min
Dette kan du gjøre ved å følge sporingslenken i ordrebekreftelsen.

Hvem kan jeg spørre om produktene deres?
Våre ansatte i butikk hjelper deg gledelig med alle dine spørsmål. Hvis du handler på nett, kan du spørre kundeservice på telefon 21983009 eller på mail kundeservice@musti.no. Vi hjelper deg gjerne, og kan svare på det aller meste.

Jeg trenger hjelp med en ordre
Hvis du har spørsmål om ordren din, ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@musti.no eller telefon 21983009. Hvis det haster anbefaler vi deg å ringe slik at vi kan hjelpe deg med en gang

Hvilke betalingsalternativer har jeg?
Du kan betale med kort eller med faktura gjennom Klarna. Betalingstjenester du kan velge mellom er faktura, delbetaling og kortbetaling. Les mer om faktura, delbetaling og kortbetaling.

Mer om bestilling og betaling
 

Frakt og leveranse

Hvordan kan jeg få levert pakken?
Du kan velge mellom hjemlevering med eller uten signatur på dagtid (08-16 alle hverdager), hjemlevering med signatur på kveldstid (17-21 alle hverdager) eller postpakke levert til ditt nærmeste postutleveringssted. Du kan også reservere eller bestille på nett og hente varene i butikk. Les mer om frakt og leveranse.

Hva koster frakten?
Frakten er gratis helt hjem på døren for alle bestillinger over 500kr. Ved bestillinger under dette beløpet kan du velge mellom følgende alternativer:

  • Hjemlevering med eller uten signatur på dagtid (08-16 alle hverdager): 89,-
  • Hjemlevering med signatur på kveldstid (17-21 alle hverdager): 129,-
  • Bestille på nett og hente i butikk: 39,-
  • Reservere på nett og hente i butikk: gratis (kun tilgjengelig hvis varen er på lager i valgt butikk)

Når blir min bestilling sendt?
Vi sender alle våre bestillinger via Bring og vi leverer varer over hele Norge. Vi pakker og sender våre bestillinger innen 48 timer (hverdager).

Leveringstid
Leveringstid er 3-6 virkedager fra mottatt ordre.

Mer om frakt og leveranse


Retur og reklamasjonsrett

Hvordan returnerer jeg en vare?
Du kan sende pakken tilbake til oss i posten eller levere den tilbake i en av våre butikker

Ved retur via post  må du fylle ut returskjema du fikk tilsendt ved ordrebekreftelsen. Du kan også laste ned returskjemaet her: Angrerettskjema. Send pakken med valgfri fraktmetode. Siden du er ansvarlig for pakken til den blir returnert til oss, anbefaler vi at du velger en fraktmetode som kan spores.

Adresse for retur:
Musti Brakerøya
Brantenborggata 1
3012 Drammen

For å returnere eller bytte varer du har kjøpt i nettbutikken i butikk, kreves det at du har med deg orderbekreftels. Ved retur i butikk tilbakebetales summen via Klarna til din konto. Vi gjør ikke tilbakebetalinger i butikk. 

30 dagers returrett
Du har alltid 30 dagers returrett når du handler på musti.no.

Reklamasjon
Har du mottatt en defekt eller mangelfull produkt/vare skal dette rapporteres direkte til Musti Norge kundeservice. Dersom dette foreligger, må det innen rimelig tid gis skriftlig melding om denne mangelen. Musti anser 14 dager for innen rimelig tid.

E-post: kundeservice@musti.no
Telefon: 21 98 30 09 (åpningstid hverdager mellom 10-17)

Tilbakebetaling
Musti Norge refundere pengene innen 30 dager etter at avtale om tilbakebetaling ble inngått.

Mer om retur og reklamasjonsrett


Venn av Musti

Hvordan registrerer jeg meg som Venn av Musti?
Du kan registrere deg som Venn av Musti i butikk eller på våre nettsider. Bli venn av Musti her.

Hvordan ser jeg mine stempel i 6+1 bonusprogrammet?
Dette finner du under Min side. Se etter navnet ditt øverst på nettsiden og klikk for å se menyen. Her finner du 6+1 bonusprogram. 

Jeg får ikke lagt til mitt kjæledyrs bursdag
Dette kan du gjøre på våre nettsider. Logg deg inn på Min side og klikk på "Registrere nytt kjæledyr". Du kan også registrere bursdagen til kjæledyret i en av våre butikker.

Mer om Venn av Musti