Lureri i markedsføringen: Kun 4% hjort, men det antydes at den er AV hjort.
Gitt sammensetningen av dette, med snaut 4% hjort, men 16% "fersk" and og 16% tørket and, burde det vært bilde av en and på pakken, ikke hjort. Eller en potet, siden det faktisk er mer potet i dette enn hjort. Når de skriver "duck, venison and rabbit" på pakken, og kliner på et svært bilde av en hjort, forsøker de å innbille folk at denne er full av hjort. Men det er den ikke. Som nevnt, 32% and, og langt ned på lista, bak potet, finner vi "Freshly Prepared Venison (4%)". Dette er grunnen til at alle disse merkene som forsøker desperat å være "premium" aldri kommer noen vei, og Orijen og Acana er de eneste folk fortsetter å kjøpe. Hvis man vil være "premium" må du faktisk putte inn det du reklamerer med, ikke bare håpe at folk ikke leser innholdsdeklarasjonen. Litt som alle de norske "premiummerkene" som uten unntak inneholder 60% kylling, en spiseskje tran og masse tull for å fylle opp ingredienslista.
Denne er "med" hjort, ikke "av" hjort. Og den er mer "med potet" enn "med hjort".
Skulle fått karakter 1 fordi de driver med uærlig markedsføring, men får 2 fordi hunden spiste det (men det sier ikke mye, for han spiser alt).